Dünyanın En Değerli Markası Açıklandı: Zirve Değişti!
Dünyadaki değerli markalar kesinlikle ne hale geldi. Brand Finance tarafından hazırlanan “Dünyanın En Değerli 500 Markası” listesinde bu yıl ilk iki sıra değişti ve adını zirveye yazdıran şirket değişti.
Dünyanın en değerli 500 markası arasında son sırada yer alan şirketin değeri 4,7 milyar dolar olarak görülmüş ve listeye Türkiye’den hiçbir şirket girememişti.
Çinli medya şirketi WeChat, 50.2 milyar dolarlık bir fiyatla 20. sırada yer aldı.
Son dönemde Türkiye’nin yaptığı zamlarla gündeme gelen kahve zinciri Starbucks, dünyanın en pahalı 18. markası ve maliyeti 53.4 milyar dolar.
Otomobilin 3 temsilcisinden ikincisi ise 58.8 milyar dolarlık maliyetle Mercedes-Benz.
Mumlarla eski günlerini arayan Facebook’un marka değeri 59 milyar dolar ve dünyanın en pahalı 14. şirketi.
Listenin 12. sırasında Çin’den “Çin İnşaat Bankası” yer alıyor ve maliyeti 62.7 milyar dolar.
Son fenomen Çinli TikTok, zirveyi zorlarken 65.7 milyar dolarlık marka değeriyle listede ilk 10’da yer alıyor.
ABD telekomünikasyon devi Verizon’un değeri 67,4 milyar dolar.
Güney Kore’nin teknoloji devi Samsun dünyanın en değerli 6. markası olurken, 99.7 milyar dolar ile sınırda kalıyor.
Microsoft’un marka değeri 191.6 milyar dolar iken dünyanın en değerli 4. markası konumunda.
Geçen yılın kazananı bu yıl 2’ye düştü ve Apple’ın değeri 297,5 milyar dolar.
Amazon, 299,3 milyar dolarla dünyanın en değerli markası oldu.